استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام. ایده برای استوری اینستاگرام ندارم! استوری چی بزارم؟! در چه زمینه‌ای تولید محتوا کنم؟ اگر شما هم در اینستاگرام مشغول به تولید محتوا و فعالیت حرفه‌ای هستید و ایده برای استوری اینستاگرام کم دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

تا به ‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هیچکدام از بخش‌های اینستاگرام به اندازه بخش استوری جذابیت و استفاده ندارند؟

استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای جذابی است که در اختیار کاربران قرار دارد و پیج‌های اینستاگرامی برای انتشار بهترین محتوای خود از آن استفاده می‌کنند. حال اگر یک پیج برای کسب ‌و کارتان دارید، احتمالاً بیش از پیش نیاز به ایده برای استوری اینستاگرام خواهید داشت. ایده‌های جالب برای استوری اینستاگرام کمک زیادی به رشد صفحه اینستاگرام می‌کند و می‌تواند بازدید استوری را تا چند برابر افزایش دهد.

در این مقاله از ادباکس قصد داریم به بررسی ایده‌های خلاقانه برای استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید با انتشار استوری جذاب و خلاقانه، به رشد صفحه اینستاگرام خود کمک کنید. دقیقاً کاری که اینفلوئنسرها با داشتن ایده‌های استوری اینستاگرام می‌کنند و بسیار هم محبوب هستند.

ایده های خلاقانه برای استوری های اینستاگرام

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام. اگر قصد افزایش بازدید استوری اینستاگرام را دارید و می‌خواهید از طریق آن به رشد صفحه خود کمک کنید، ایده برای استوری اینستاگرام کمک زیادی به شما می‌کند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی 20 مورد از ایده‌های خلاقانه برای استوری بپردازیم که برای تولید محتوا در اینستاگرام و استوری بسیار عالی و کاربردی است.

20 ایده استوری برای اینستاگرام

1. به سوالات مخاطبان پاسخ دهید

با پرسیدن سوالات مربوط به کسب‌وکارتان از مخاطبان، تعامل آن‌ها را افزایش دهید. رسما می‌توانید هر چیزی از آن‌ها بپرسید. بهترین روش، استفاده از استیکر «هرچه می‌خواهی بپرس» است. به‌این‌ترتیب، مخاطب با استوری شما ارتباط برقرار می‌کند و می‌توانید خود را به‌عنوان مرجع موضوعی معرفی کنید که درباره‌اش صحبت می‌کنید. با ساخت ویدیوی «پاسخ به سوالات» این اقدام را یک قدم فراتر برده و آن را در قسمت هایلایت‌ها ذخیره کنید.

2. سوال بپرسید

اگر می‌خواهید از نظرات مصرف‌کنندگان درباره یک محصول یا خدمت آگاه شوید، پرسیدن سوال در استوری ها، ایده بسیار خوبی است. یک استیکر پاسخ در استوری بگذارید تا مخاطبان بتوانند جواب‌هایشان را برایتان ارسال کنند. اگر ایده جدیدی برای استوری بعدی ندارید، می‌توانید برای تعیین محتوای جذاب بعدی از مخاطبان سوال بپرسید و نظر بخواهید. با این روش مشارکت آن‌ها را برمی‌انگیزید و آنچه واقعا دوست دارند را برایشان پست می‌کنید. پس این یک روش بُرد-بُرد است.

 

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام

3. نظرسنجی و آزمون‌ برگزار کنید

اگر می‌خواهید کاربران را به ارائه پاسخ تشویق کنید، به‌جای طرح سوال باز، نظرسنجی یا آزمون انجام دهید. برای این کار هم می‌توانید از استیکرها کمک بگیرید. یک پاسخ چند‌گزینه‌ای برای کاربران قرار دهید تا با یک کلیک بتوانند با شما تعامل برقرار کنند و نیازی به تایپ کردن پاسخ نداشته باشند. واکنش راحت و سریع با کشیدن نوار اموجی‌ هم روشی بسیار ساده و موثر برای کاربران است.

4. لوکیشن را مشخص کنید

ایده استوری دیگر آن است که با افزودن استیکر لوکیشن در استوری اینستاگرام مخاطبان راحت‌تر می‌توانند شما را پیدا کنند. استوری‌هایی که لوکیشن دارند برای افرادی که در اطراف آن مکان هستند، نمایش داده می‌شوند و مخاطبان جدیدی را به صفحه شما می‌کشانند که در غیر این ‌صورت به آن‌ها دسترسی نداشتید. هر وقت فکر کردید که اعلام لوکیشن مناسب است، این کار را انجام دهید و منتظر مخاطبان جدید باشید.

5. سخنان افراد مختلف را استوری کنید

نقل‌قول‌ها کوتاه، واضح و مهم‌تر از همه قابل اشتراک هستند. این نقل‌قول‌ها می‌توانند انگیزشی، جالب، الهام‌بخش، خنده‌دار، مربوط به کسب‌وکارتان یا درباره هر موضوعی باشند. نقل‌قول‌های مناسب برای کسب‌وکار و برندتان را در اینترنت جستجو کنید و سپس آن را در استوری به اشتراک بگذارید.

6. محصولی را تبلیغ کنید

تبلیغ محصول یا خدماتتان در استوری اینستاگرام راهی مطمئن برای ایجاد هیجان و شناساندن برند به مخاطبان است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون صرف هزینه برای آگهی و تبلیغات، فالوئرهایتان را بازاریابی کنید. با استفاده از استیکرهای محصول مخاطبان خود را به یک صفحه خرید هدایت کنید. توجه داشته باشید که فقط کسب‌وکار‌های تایید‌شده در اینستاگرام به استیکر محصول دسترسی دارند. همچنین می‌توانید از ویژگی قدیمی‌تر «بالا بکشید» استفاده کرده و بینندگان استوری را به سایت خود هدایت کنید.

7. محصولی که قرار است به‌زودی توزیع شود را معرفی کنید

با تبلیغ گذرا و جذاب محصولی که قرار است به‌زودی توزیع شود، فالوئرها را هیجان‌زده کنید. این کار نه‌تنها باعث ایجاد هیجان قبل از توزیع محصول می‌شود، بلکه ارائه اطلاعات زودهنگام به افراد، آن‌ها را به فالو کردنتان ترغیب می‌کند.

8. شمارش معکوس بگذارید

همه عاشق یک شمارش معکوس خوب هستند، مثل شمارش معکوس برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار، فروش ویژه، شب سال نو، یک روز خاص مانند جمعه سیاه یا کریسمس، اکران آخرین فیلم مارول یا پرتاب سفینه ناسا. از این ایده استوری حتما استفاده کنید، یک استیکر شمارش معکوس روی ویدیوی خود بچسبانید تا فورا توجه مخاطب را جلب کند.

9. یک رویداد زنده را نمایش دهید

اگر در حال پخش یک رویداد زنده در اینستاگرام هستید، با گذاشتن تبلیغ در استوری از این امکان تبلیغ رایگان بهره‌مند شوید. این روشی عالی برای حفظ توجه فالوئرها و تماشای لایوتان توسط افراد بیشتر است. همچنین می‌توانید بعد از تمام شدن لایو، سوالی مطرح کنید و از آن‌ها بپرسید که دوست دارند لایو بعدی درباره چه موضوعی باشد.

10. وبلاگ یا پست اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید

با نمایش یک ویدیوی تبلیغاتی جذاب در استوری آخرین پست‌ اینستاگرام و مقاله وبلاگ خود را معرفی کنید. همچنین می‌توانید چند دلار هزینه کنید تا این ویدیو به‌عنوان یک آگهی هدفمند پخش شود، بینندگان بیشتری را جذب کند و حتی فالوئرهایتان را افزایش دهد!

11. صفحه‌های دیگر را تبلیغ کنید

اگر شما و برند دیگری در اینستاگرام مخاطبان مشابهی دارید، با معرفی آن برند یک جامعه بزرگ‌تر از مخاطبان برای خود بسازید. اگر بتوانید تبلیغات متقابلی با آن برند انجام دهید، خودتان و مخاطبان نفع زیادی می‌برید. به‌این‌ترتیب، مخاطبان با محصول جالب دیگری آشنا می‌شوند و آن برند هم در معرض توجه قرار می‌گیرد و برند شما را در صفحه‌‌اش تبلیغ می‌کند.

12. موفقیت‌های بزرگ و کوچک خود را برجسته کنید

همه عاشق داستان‌های موفقیت هستند. خیلی راحت می‌توانید ویدیویی از تعریف‌ها و تایید‌های مشتریان تهیه کنید یا مطالعات موردی کوچک را در استوری منتشر کنید. عکس‌های قبل و بعد نیز همیشه جذاب هستند و توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. باید مزیت رقابتی و نقطه برتری برندتان را به نمایش بگذارید و به منافع آن برای مخاطبان اشاره کنید.

13. مسابقه برگزار کنید

مسابقات راهی عالی برای ایجاد تعامل هستند. از فالوئرها بخواهید درباره استوری نظر دهند، خودشان استوری بگذارند و صفحه شما را تگ کنند یا جدیدترین پست شما را لایک کنند. باید حواستان به کامنت‌ها باشد و ظرف 24 ساعت برنده را انتخاب ‌کنید. اپ‌هایی وجود دارند که می‌توانند برنده را برای شما انتخاب کنند. می‌توانید هنگام استفاده از این اپ‌ها و انتخاب برندگان، از صفحه گوشی فیلم‌برداری کنید. سپس، این ویدیو را استوری کنید و برنده را تگ کنید.

 

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام

14. پشت‌صحنه‌ها را نشان دهید

همه عاشق دیدن ماجراهای پشت ‌پرده هستند. اینکه چگونه محصولتان را تولید می‌کنید؟ فضای شرکتتان چگونه است؟ روند خلاق‌ شرکتتان چیست؟ جنبه اجتماعی کسب‌و‌کارتان را در رسانه‌های اجتماعی نمایش دهید و از افراد پشت‌صحنه ویدیو بگذارید. مثلا اگر رستوران دارید، یک ایده استوری خوب این است که مراحل پخت غذاها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

15. مسئولیت استوری را به کارمندان بسپارید

به یکی از کارمندان اجازه دهید که برای یک روز مسئولیت استوری‌ گذاشتن در صفحه اینستاگرام شرکت را به عهده بگیرد. با این کار جنبه انسانی‌تری به برند خود می‌دهید و مخاطبان بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند، زیرا به‌هرحال، هر کسب‌وکاری از مجموعه‌ای از افراد تشکیل شده و باید این جنبه از کار را هم نمایش دهید. مثلا یک ایده استوری آن است که تور بازدید از قسمت‌های مختلف شرکت برگزار کرده و آن را استوری کنید یا یک روز از زندگیتان در شرکت را با عکس‌ها و ویدیوهای سریع نشان دهید.

16. به مشتریان توجه کنید

به مشتریان خود توجه کرده و آن‌ها را برجسته کنید تا افراد بیشتری از صفحه برندتان بازدید کنند. مثلا می‌توانید تاییدیه‌های مشتریان یا نظرات آن‌ها درباره نقش تحول‌ساز کسب‌وکار، محصول یا خدمتتان در زندگیشان را نمایش دهید. مثلا می‌توانید محصولتان را در یک فضای طبیعی نمایش دهید، از مشتریان همراه با جعبه‌های بزرگ سفارششان از برندتان عکس بگیرید یا از مشتریانی که مدت‌ها از برندتان حمایت کرده‌اند، تشکر کنید.

17. مسئولیت استوری ها را به مشتریان بسپارید

اگر مسئولیت تهیه استوری برای اینستاگرام شرکت را به وفادارترین مشتریان بسپارید، با این روش عالی اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید. با این کار نه‌تنها رابطه قوی خود با مشتریان را به مخاطبان نشان می‌دهید، بلکه از این ابزار عالی فروش هم بهره‌برداری می‌کنید، زیرا مشتریان بیشتر به حرف‌های مشتریان دیگر گوش می‌دهند نه به تبلیغات برند.

18. پیشنهاد ویژه و تخفیف ارائه دهید

همچنین می‌توانید پیشنهادات ویژه با فرصت اقدام محدود را در استوری‌ها به نمایش بگذارید. این کار باعث افزایش بازدیدها و افزایش تعداد فالوئرها می‌شود، زیرا مردم نمی‌خواهند پیشنهادهای منحصربه‌فردی که هیچ برند دیگری ارائه نمی‌دهد را از دست بدهند. کمیابی باعث فروش بیشتر می‌شود.

19. یک مجموعه استوری را به اشتراک بگذارید

اگر می‌خواهید مجموعه‌ای از مطالب دنباله‌دار را با مخاطبان به اشتراک بگذارید، استوری اینستاگرام بهترین مکان برای این کار است. مثلا می‌توانید مجموعه‌ای از دستورهای غذا، آموزش گام‌به‌گامی مربوط به کسب‌وکارتان یا هر چیز دیگری را به اشتراک بگذارید. به این فکر کنید که دوست دارید در صفحات مشابه صفحه خودتان چه مطالبی ببینید و سپس همان مطالب را به استوری‌های کوتاه تقسیم کرده و منتشر کنید. می‌توانید هر نوع محتوا را به اپیزودها و بخش‌های کوچک تقسیم کنید و با انتشار آن‌ها در طول زمان، مخاطبان بیشتری جذب کنید. این مطالب مجموعه‌وار را در قسمت هایلایت‌ها ذخیره کنید تا مخاطبان بتوانند بعد از تمام شدن 24 ساعت، همچنان نتیجه تلاش شما را ببینند.

20. از محتوای قدیمی دوباره و در قالب جدید استفاده کنید

فقط نباید از ویدیوهای مخصوصی که برای اینستاگرام ساخته‌اید استفاده کنید، بلکه می‌توانید از هر اینفوگرافیک، فیلم رویدادها یا بخش‌هایی از استوری‌های قبلی که مخاطبان دوست داشته‌اند،‌ استفاده کنید. هر آنچه در جای دیگری تولید کرده‌اید را می‌توانید دوباره در قالب یک ویدیوی جذاب برای مخاطبان اینستاگرام نمایش دهید و ساخت آن‌ها فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

تولید محتوا در اینستاگرام با ادباکس

اگر شما هم در اینستاگرام صفحه کاری دارید و می خواهید پیجتان را رشد دهید ولی جهت تولید محتوا برای پیجتان زمان کافی ندارید میتوانید از خدمات سناریو نویسی و یا خدمات تولید محتوا در اینستاگرام آژانس تبلیغاتی ادباکس استفاده نمایید. ما در ادباکس رقبای شما را تحلیل می کنیم و بر اساس نیاز های مخاطبانتان محتواهای خلاقه تولید می کنیم. با محتواهایی که آژانس تبلیغاتی ادباکس برای شما تهیه می کند می توانید در فضای رقابتی اینستاگرام به شکلی موثرتر خود را معرفی نمایید. جهت استفاده از خدمات سناریو نویسی و تولید محتوا در اینستاگرام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی و پایان

استوری چی بزارم؟ 20 ایده استوری برای اینستاگرام. از اینستاگرام می‌توانید هم برای سرگرمی استفاده کنید و هم کسب درآمد؛ انتخاب با شماست. با کمی خلاقیت و پویایی می‌توانید برای خود درآمدی غیر فعال ایجاد کنید. اما اگر نمی‌دانید چه محتوایی تولید کنید و یا خجالت می‌کشید در همه جا موبایل در دست بگیرید و فیلم‌برداری کنید و صحبت کنید برای شما پیشنهادی دارم:

فقط برای 3 ماه به صورت مداوم، هر جا که می‌روید، هر کاری که انجام می‌دهید، به دنبال این باشید که از آن یک داستان هیجان انگیز بدست آورید و برای مخاطب خیالی خود تعریف کنید. برای تولید محتوا از افراد فعال در حوزه‌ی خودتان، آپشن‌های اینستاگرام و اتفاقات روزمره کمک بگیرید.

و آخرین نکته (نکته طلایی) اینکه همیشه و همیشه در پیجتان استوری داشته باشید. استوری، ویترین پیج شماست، اگر مخاطبی وارد صفحه شما شود و ببیند استوری ندارید، احتمال خروجش از صفحه بدون چک کردن پست‌ها بسیار زیاد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *